dinajel skriver om dom enkla känslorna

måndag, september 05, 2005

Den bra idén

Erik och jag gick till Kungsan och åt lunch. Kungsan var full med 13-åringar. Jag sa att vi kanske kunde sätta oss på en bänk långt bort från barnen där det var lugnt och skönt, men Erik tyckte vi skulle sätta oss på en bänk som var närmre barnen. Vi satte på en bänk som var närmre barnen. Snart var vi omringade av klass 7A och 7B.

Jag sa: "Erik, kommer du ihåg när jag sa 'Kan vi inte sätta oss här?', och du sa 'Nej, vi sätter oss därborta'? BRA IDÉ!"

Sen gick vi och satte oss ännu längre bort. Ifred.

Just nu väntar jag på att den nye anställde (Alex) som ska börja idag ska komma hit. Jag ska vara handledare för honom. Det enda jag väntar på är att receptionen ska ringa och säga att han har kommit så att jag kan gå ner och möta honom. Vad kul det är att vänta.

Han borde komma nu.

Äh, vafan. Nu går jag ner ändå.