dinajel skriver om dom enkla känslorna

onsdag, april 19, 2006

I believe Agnes låttext

Nu har jag också börjat med Statcounter, inspirerad av Johannas bloggar om vad folk söker på och därmed råkar hamna på hennes sida. (Jag skriver "råkar", för jag tror inte att den som sökte på "gamla knular" egentligen försökte hitta hennes blogg.)

Några slutsatser man kan dra av den statistik man får fram:

1. Jag har många fler läsare än vad jag trodde. Trots att jag inte har uppdaterat bloggen på ett bra tag så läser folk den. (Dock ska sägas att tre av fyra stannar kortare än fem sekunder. Troligen för att min blogg var fel sida för till exempel den person från Ängelholm som sökte efter "I believe Agnes låttext".)

2. Om jag börjar skriva om mer bisarra saker så kommer folk som söker på mer bisarra saker på google att hitta den. Därmed får jag veta vad dom mest galna människorna på internet söker på. Å andra sidan styr jag ju lite vad jag får reda på genom att skriva om det innan på bloggen. Men det är ju ändå kul att få veta att det faktiskt finns folk som söker på exempelvis "gamla knular".

3. En person har faktiskt sökt på "Dinajel". En person från Vallentuna. Igår kvart i åtta på kvällen. Som kör BBB och har Firefox 1.5.0. (Dags att uppgradera till 1.5.0.2 kanske?) Det är lite skrämmande. Det är som att man får reda på att man har stalkers. Kommer man kunna se att den här personen besöker min blogg varje dag 19.44? Fortsättning kanske följer.

Nå. Idag är det sol, men jag är fortfarande hemma och sjuk. Imorgon ska jag bli frisk har jag bestämt.

ps - nån jeppe från borlänge har sökt på "låtar i mtv cribs". lycka till med det.

1 Comments:

  • Det bästa är ändå att 3 personer sökt på "dinajel" och hamnat hos mej! Det måste betyda att dom är helt desperata efter info! Hahaha.

    By Blogger Johanna, at torsdag, april 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home