dinajel skriver om dom enkla känslorna

måndag, november 22, 2004

Alkoholistvarningen.com

Igår var ju värsta sköna dagen. Det där badet jag sa att jag nog skulle ta. Det tog jag. Och inte nog med det. Jag gjorde i ordning två ostmackor och hällde upp ett glas Russchian. Sen tänkte jag. "Äh vafan". Och så hällde jag i en droppe limevodka också. Haha. Alkoholistvarningen.com?

Men alkoholistvarningen.com var som bortblåst när jag gled ner i det kokheta badet. Jag hade inte kunnat tina upp sen jag hade lämnat av J på det en halvtimme försenade tåget. Ett kokhett bad, två goda ostmackor, en smarrig drink och så den otroligt bra och spännande boken Lasermannen. Kunde knappast bli bättre.

Men vad är det med mej och drömmar om döda barn? Inatt drömde jag återigen om döda barn. Det var en tevefilm, som jag ville se. Men sen sa nån att det i slutet var det döda barn. Och jag fick sen en flash av hur det var i slutet av filmen. Fem bleka, hålögda, döda barn, med blod rinnande överallt som stod bredvid varandra och bara stirrade framför sig. Mysigt.

För ett tag sen drömde jag om att det typ var jordens undergång och jag gick över sönderbränd mark och det låg döda barn överallt. Jag minns att jag grät i drömmen. Men jag vet inte om jag grät på riktigt. Jag gråter ju aldrig.

Jag var iallafall varm när jag somnade, även om jag frös när jag vaknade.