dinajel skriver om dom enkla känslorna

lördag, augusti 12, 2006

Aurora Bed and Spindlar

Nu var det ju typ en månad sen jag skrev blogg så jag borde kanske skriva lite så att folk inte tror att jag är försvunnen. Det är jag inte. Jag är här! Här I tell you, HÄÄÄR!

Jag har börjat på ett nytt jobb. Dom är snälla. Inga backslicksnobbar. Bara vanliga personer som är vänliga. Och det är ett bra jobb som jag kommer klara bra och bli duktig på.

Jag har också blivit slagen i memory av en femåring med 21 stick mot 6. Bra jobbat, Dinajel.

Jag var lite i Skåne på semestern också. Det har jag nog inte skrivit nåt om. Det borde jag. Det var roligt.

Det var middag med farmor och farfar och dom (mest farfar) berättade om massa saker. Bland annat om när dom blev rånade av tre negrer i Detroit i USA. Det var den enda gången på alla deras resor som det hänt nåt dåligt. Och dom har rest supermycket. Typiskt att dom skulle ta en promenad på kvällen med alla sina värdesaker. Och i alla fönster stod det svarta ansikten och tittade ut. Hjälp! Och sen rånades dom. Eller snarare väskrycktes. Men sen grep dom en rånare och då fick dom tillbaka lite av sina holländska pengar (varför dom nu hade det i USA).

I Halmstad hos farmor och farfar var det ett mirakel också! Med stort m. M. Det var en kyrka. Utanför låg en duva och såg ut som att ena vingen var alldeles trasig. Då sa jag ”Och det här ska vara Guds hus!?”. Vi kikade in på gudstjänsten och försökte att inte slå i dörren så hårt. Sen gick vi ut igen och då var miraklet! Duvan var helt frisk och spankulerade omkring och såg frisk ut! Då gjorde jag tummen upp mot himlen och sa ”Way to go, big guy!”. Vilket mirakel! Obs! Det här är en helt sann historia!

Så var det bland annat i Skåne. Fast Halmstad är i Halland.

Aurora Bed and Breakfast i Simrishamn är jättedåligt! Obs obs! Åk inte dit! Jättedålig service, tråkig frukost och så får man bo i rum i källaren fastän det inte står så på reklamen. Och i dom rummen är det fullt med spindlar! Fjorton stycken räknades in på bara några timmar. Och det kom bara fler och fler! Och det var jättestora långbenspindlar som var minst en decimeter i diameter. Hjääälp!

Nästan alla som har serviceyrken i Skåne är otrevliga om dom är infödda skåningar. Men om dom är invandrare av något slag (till exempel från Iran eller från nåt reggaeland där man kan franska eller från Norge) så är dom trevliga. Det var bara en infödd skåning som var trevlig och det var gamla servitrisen Greta på Café Annorlunda. Hon var supertrevlig.

Roligast var norskan på caféet i Baskemölla som hade boken ”Naiv. Super.” av Erlend Loe stående i caféköket. Bara den boken. Det är ju en favoritbok, så jag blev ju tvungen att prata lite med henne om den. Hon tyckte den var bra fastän hon var 46 år.

Så var det till exempel. Nu måste jag nog äta nåt.