dinajel skriver om dom enkla känslorna

fredag, december 09, 2005

Dangerous

Kan nån få bort låten Dangerous med Roxette ur mitt huvud? Varför är den där? Var kommer den ifrån? Sista gången jag hörde den måste ha varit typ 1989 när jag fick den skivan på kassettband(!) av min pappa. För övrigt tror jag att det var den sista skivan jag köpte/fick på kassettband. Den första skivan jag fick/köpte på cd var Brian Adams "Waking up the neighbours".

You pack your bag.
You take control.
You're moving into my heart
and into my soul.
Get out of my way!
Get out of my sight!
I won't be walking on thin
ice to get through the night.

Hey, where's your work?
What's your game?
I know your business
but I don't know your name...
Hold on tight,
you know she's a little bit dangerous.
She's got what it takes to make ends meet
the eyes of a lover that hit like heat.
You know she's a little bit dangerous.

You turn around,
so hot and dry.
You're hiding under a halo,
your mouth is alive.
Get out of my way!
Get out of my sight!
I'm not attracted to go-go deeper tonight.

Hey, what's your word?
What's your game?
I know your business
but I don't know your name...
Hold on tight...

5 Comments:

  • Hej!

    Jag har svaret. Den spelades på ÄF-galan.

    / Jompa

    By Anonymous Anonym, at fredag, december 09, 2005  

  • Ey, coolt! Och så dök den upp sådär en vecka senare en morgon! Fantastiskt bra låt är det iallafall. Vem spelade den?

    By Blogger dinajel, at fredag, december 09, 2005  

  • Det var slaviska-anders är jag nästan säker på. Han har en grej för Roxette och Gessle.

    / Jompa

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 10, 2005  

  • Som "tack" för att du planterade låten i min hjärna ska jag sjunga den hööögt samtidigt som jag pressar läpparna mot mitt vardagsrums högra vägg.

    (närå, ärligt talat är det en rätt grym låt)

    By Anonymous Anonym, at onsdag, januari 04, 2006  

  • @reblo: Okej. Kan du ta det vid sju imorgon bitti ungefär, för då lär jag befinna mej badrummet och kan njuta av din skönsång till fullo! :D

    By Blogger dinajel, at onsdag, januari 04, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home