dinajel skriver om dom enkla känslorna

lördag, augusti 26, 2006

Utmaningen 3000

Nu har jag blivit utmanad så många gånger så jag tappat räkningen. Den här kom från Karin.


Vad har du för bil och vilken färg?
Jag kör bara bilar som jag lånar av andra, för jag har körkort men ingen egen bil. Egentligen gillar jag inte bilar alls. Jag gillar egentligen inga fordon. Jag gillar bäst att gå. Det är praktiskt.

Bor du i hus eller lägenhet?
I en lägenhet.

Är du gift eller sambo?
Nä, inte vad jag vet.

Har du barn eller husdjur?
Inte så många barn, såvitt jag vet. Men däremot så har jag ett gäng fiskar hemma.

Reser du mycket?
Fram och tillbaka till Rissne varje dag.

Vilken hobby har du?
Förut hade jag lingvistik som hobby. Nu kommer väl akvaristik närmre.

Är du bra på språk och vilka?

Jag är bra på språk, alltså jag kan mycket om språk, men jag är inte så bra på att prata språk. Jag hankar mej fram på svenska och engelska. Kan lite franska och tyska också. Annars är jag rätt bra på att förstå olika språk som jag inte kan.

Hur många timmar tillbringar du framför datorn varje dag?
Hela dagarna på jobbet. Inte så mycket hemma.

Hur fördriver du din fritid?

Genom djupa samtal med nära och kära. Och framför teven.

Bloggar du någon annanstans?
Näe.

Använder du dig av MSN varje dag?
Jag använder mej aldrig av MSN. Vad är det för trams? Säkert nåt som dom där UNGDOMARNA pysslar med.

Vilket TV-program är bäst?
Allt som innehåller Ernst Kirchsteiger eller CSI. Eller båda.

Bor du i södra eller norra Sverige eller i mitten?
I mitten eftersom jag bor i Stockholm. Allt norr om Stockholm är Norrland och allt söder om Stockholm är landet. Allt öster om Stockholm är kommunism och allt väster om Stockholm är kapitalism.

Älskar du havet?
Jaaa!

Badar du varje sommar?
Ja, helst.

Har du varit till Norrbotten?
Till Norrbotten? Till? Det låter som norrländska.

Tycker du om surströmming?
Nej, lukten påminner mej om orcher.

Läser du mycket böcker?
Jag försöker, men det är svårt när man jobbar och umgås. Men jag lyssnar massor på talböcker, minst 1,5 timmar varje dag (till och från jobbet).

Vilka färger gillar du?
Grönt. Och lila. Fast inte samtidigt.

Är du fåfäng?
Inte så mycket. Men litegrann. Definitivt under genomsnittet dock.

Vilken färg på hår och ögon har du?

Mitt hår har alltid varit blont även om det är svårt att se nuförtiden när det är 1 mm kort och sporadiskt. Mina ögon är gröna.


Fyra andra bloggare som skall få utmaningen är:
Den som vill göra utmaningen är välkommen. Det var ju inte världens roligaste frågor direkt, så jag tror inte nån känner sig så värst manad.