dinajel skriver om dom enkla känslorna

torsdag, december 16, 2004

Sex kronor

Okej. Så när jag faktiskt skaffar en blog och säger åt folk att läsa den så får jag väl banne mej ta och skriva nånting här också.

Jag känner mej lycklig på nåt vis. Trots att solen bara är uppe nånting i stil med två och en halv minut per dygn.

En intressant sak är att summan av alla laster verkligen tycks vara konstant. Jag har egentligen ingen last. Jag röker inte, jag dricker inte (speciellt mycket), jag knarkar inte. Jag missbrukar liksom ingenting. Inte ens godis.

Men sen jag gav upp det där med communities så har jag märkt att jag har en last. Internet. De senaste veckorna har jag nämligen börjat hänga på två nya communities. Eller snarare diskussionsforum. Nämligen forum om akvariehobbyn. Jag är verkligen besatt. Jag skriver till och med egna inlägg. Undrar hur länge det kommer ta innan jag inser att jag måste ge upp akvarieforumen också.

En annan intressant sak är att jag fick ett betalningskrav från Skattemyndigheten. Jag råkade betala in min restskatt typ en vecka försent. Idag kom värsta hotbrevet som sa att om jag inte betalar in pengarna ögonaböj så överlämnas min skuld till kronofogdemyndigheten. Grejen är att jag ju redan har betalat in skatten. Förutom dröjsmålsräntan.

Dröjsmålsräntan är på sex kronor. Sex kronor. Vad vill dom att jag ska göra? Ska jag betala in sex kronor till Skattemyndigheten, utöver de 2.699 jag redan betalat in? Kommer dom sex kronorna att gå till kronofogdemyndigheten annars? Hjälp?

Nåväl. Det är torsdag och klockan är 20.45. Det är dags för Kobra alltså.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home