dinajel skriver om dom enkla känslorna

onsdag, september 20, 2006

Skandal

Alliansen vinner valet. Sverigedemokraterna får 2,9% av rösterna. Och Feministiskt initiativ får bara 34.103 röster och blir utan partistöd. Då måste man ha 121.000 röster ungefär. Det är fanimej skandal. Nej, det är mer än skandal. Det är fyra förlorade år i det här landet. Inte kan man flytta till Danmark eller Norge heller för där är det ännu värre. I Danmark regerar Venstre (tänk Folkpartiet fast ännu mer nyliberalt) tillsammans med främlingsfientliga Dansk folkeparti. Och i Norge regerar borgarna med stöd av främlingsfientliga Fremskrittspartiet.

Eller, mer upprört uttryckt, som jag skrev i en kommentar i en annan blogg, men jag kan lika gärna skriva det här också:

Jag var så sjukt upprörd i söndags kväll så jag visste inte vart jag skulle
ta vägen. Klump i magen är verkligen ordet. Vad är det för jävla idioter som
röster på Alliansen? Hur jävla egotrippad får man vara? Och hur puckad är man om
man tror att Alliansens skolpolitik leder till en bättre skola? Läser dom inte
forskning på området? Eller är dom bara penalister?

Och det här med att många röstade på Alliansen för att "det behövs
förändring". DET ÄR FÖRIHELVETE INGET ARGUMENT! Då kunde dom väl lika gärna
röstat på Fi eller Vänsterpartiet hela bunten om dom ville ha förändring? Men
nejdå, dom skulle rösta på penalistrasistalliansen istället. BRA FÖRÄNDRING! BRA
TÄNKT JÄVLA SVENSKAR!

Det känns ju jättekul att veta att dom extra 500 spänn i månaden man kommer
få nu (eller vad det är) är stulna från någon sjukskriven eller arbetslös eller
fattigpensionär. Man borde samla ihop alla extra pengar man får över och ge till
fattigpensionärer.


For the record röstade jag på tre olika partier till de tre olika valen. Fi, Mp och V. Så nu vet alla det.

3 Comments:

  • Jaa, jag håller med! Jag fick samma känsla i magen som när jag insåg att USA hade VALT OM George Bush! Är det sant? Eller driver alla bara med mig? Fyra år med jättebebisen Reinfeldt. Fy.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, september 21, 2006  

  • Danmark ? Norge?

    Varför inte Kuba eller Nordkorea!
    Där behöver man inte vara rädd för att folket röstar fram något man inte riktigt tycker om.

    By Anonymous Anonym, at måndag, oktober 02, 2006  

  • Tack Anonymous för de bra tipsen!

    By Blogger dinajel, at tisdag, oktober 03, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home