dinajel skriver om dom enkla känslorna

lördag, december 25, 2004

Doris

Det har varit en bra jul. Helt klart. Att fira med Louise kille Rickard och hans familj visade sig vara ett lyckokast. Det var såhär: trivsamt.

Vi hade en interfamiljär julklappsutdelning också à la Solbacken som föll mycket väl ut. Vi hade köpt varsin julklapp (för max 50 pix) och delade ut dom enligt Solbacksreglerna. En del var skeptiska till en början, men efter utdelningen visade det sig att det blev lite av kvällens höjdpunkt. Det blev ett förkläde för min del. Vilket var bra. Jag fick det först. Sen snodde Rickard det av mej, men genom en lycklig slump så snodde mamma det ljus som jag fick sen och då tog jag tillbaka förklädet av Rickard, vilket ledde till allmän glädje och gamman.

En annan sak jag har lagt märke till är att det blivit lite av Doris-hysteri. Det började med att jag lyssnade på Doris hos Josefin. Sen fick jag skivan. Sen rekommenderade jag den till Erik på jobbet, som också gillade den och skaffade skivan. Även lingonord-Reyhaneh gjorde det. Sen lyssnade vi på skivan under en gemensam bilfärd och alla gillade den. Så Louise införskaffade den. Och nu i jul så hade mamma önskat sig den och fick den i julklapp av Louise.

Mycket Doris blir det.